Читај ми!

Како се производи публика

Јасна Димитријевић и Горан Томка

Истраживања на тему културног живота грађана у Србији су веома ретка, нарочито она која се односе на становништво у целини. Свега 6,5% грађана у Србији истиче да им је посета културним програмима једна од три омилјене активности у слободно време, а за само

6,1% културно стваралаштво је једна од омиљених активности, показује истраживање [1] Завода за проучавање културног развитка спроведено крајем 2015. године у циљу сагледавања актуелних карактеристика у културном понашању грађана Србије.

Као главне разлоге за ретко посећивање културних садржаја грађани наводе недостатак времена и интересовања, док за концерте, позоришне и биоскопске садржаје истичу и слабу заступљеност таквих програма у месту у којем живе.

Ипак, чињенице говоре да се у већим културним срединама по правилу карте за велике уметничке догађаје распродају у рекордно кратком року, да се тражи карта више или сатима чека у редовима. Неке од позоришних представа или концерата месецима унапред се резервишу. Филмски фестивали су културни догађај и пре него што започну.

А о публици се мало зна. Са једне стране, постоји мало стручних и научних истраживања, а културне и медијске установе углавном ретко и површно прате и истражују своју публику (најчешће прате бројност).

Како се производи публика и како да је боље упознамо пре него што о њој судимо?

У емисији говоре: Јасна Димитријевић, директорка Коларчеве задужбине и културолог др Горан Томка.

Аутор: Душанка Петровић

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње