Читај ми!

Флоренс Прајс

„Од самог почетка сам имала два хендикепа – свој пол и своју расу. Ја сам жена и имам црначке крви у себи. Али, све време желим да се о мени суди искључиво по оном што сам урадила.”

 

Године 1943, овим речима се Флоренс Прајс (1887-1953) обратила диригенту Сержу Кусевицком, у покушају да се ослободи десет година раније стеченог амблема прве афроамеричке композиторке чије је дело извео неки од великих америчких оркестара. Након победе на такмичењу „Родман Вонамејкер" 1932, њена Прва симфонија нашла се на програму концерта Чикашког симфонијског оркестра, одржаног под насловом „Црнци у музици", у оквиру Светске изложбе у Чикагу.

Упркос томе, Кусевицки никада није пружио шансу њеној музици, као ни многи други. Опус ове особене ауторке био је заборављен готово све до друге деценије 21. века, када су, сасвим случајно, откривени манускрипти њених бројних композиција, а најеминентнији интерпретатори данашњице подухватили су се изазова да их поново оживе. Најновији пројекат покренуо је диригент Јаник Незе-Сеган са Оркестром из Филаделфије, снимивши за „Дојче грамофон" Прву и Трећу симфонију ове ауторке.

У данашњем Времену музике представићемо ауторски лик Флоренс Прајс њеним оркестарским и клавирским делима.

Аутор емисије је Ивана Комадина.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом