четвртак, 25. нов 2021, 13:45
Миљана Поповић Матерни
Виолинисткиња
Завршила је Школу за музичке таленте у Ћуприји као ђак генерације. Основне, мастер и специјалистичке студије завршила је на Факултету музичке уметности у Београду, у класи Марије Шпенглер. Похађала је мајсторске курсеве код Дејвида Такеноа, Гордана Николића, Стефана Миленковића, Игора Петрушевског, Јулијана Рахлина и других. Добитник је сертификата Интернационалног оркестра младих Конзерваторијума у Берну, под вођством Инга Бекера.
Од 2009. године стално је запослена на месту прве violine tutti у Београдској филхармонији, са чијим је камерним саставом наступала и као солиста. Као дугогодишњи концертмајстор и солиста камерног оркестра Гудачи Светог Ђорђа, наступала је на више од 300 концерата у земљи и иностранству. Као члан ова два оркестра, сарађивала је са светски познатим уметницима као што су Зубин Мехта, Гордан Николић, Немања Радуловић, Жељко Лучић, Борис Березовски, Миша Мајски, и наступала у познатим концертним дворанама (Карнеги хол у Њујорку, Сала Чајковски у Москви, Концертхаус у Бечу).
Одржала је концерте на домаћим и међународним реномираним фестивалима (Бемус, Нимус, Сомус, Љубљана фестивал, Охридско лето, Бољшој фестивал). Учествовала је у пројекту реафирмације заборављене српске музике и на позив Музиколошког института премијерно извела Сонату за виолину и клавир бр.2 Оп.18 Петра Стојановића, која је том приликом и снимљена за компакт-диск.
Оснивач је и концертмајстор Београдског камерног оркестра.
Аутор емисије: Ана Ћирица
Насловна фотографија: Миљана Поповић Матерни; Београдска филхармонија/Марко Ђоковић
Autor:
Ана Ћирица
Ауторска емисија усмерена је на нашу музичку сцену и бави се превсходно темама у вези са класичном музиком, уз повремене искораке у друге области (џез, "world music"). Циљеви ове емисије су информативног и едукативног карактера: усмерити пажњу ка музичким уметницима који нису довољно медијски експонирани, младима који тек стасавају на том пољу, као и музичарима који нису у првом плану на концертним подијумима... [ детаљније ]
Коментари