среда, 05. мај 2021, 09:00
Ријалити: Владавина баналности и простаклука и савршено моделовање народа
У емисији „Контрапункт", у разговору са доценткињом др Јадранком Божић, представљамо темат часописа Култура бр. 166: „Ријалити програми у Србији ‒ глобални или национални феномен".
„Ријалити шоу" у Србији показао се „као најјефтинији ововремени опијум за народ, окупација баналношћу и простаклуком, колективна хипноза, воајеризам као национална дисциплина, такмичење у псовању и вређању, и показатељ је опште беспослености, испразног трошења времена, бежања од реалности или чист ескапизам"... (Гордана Ђерић, Речник сувишних речи). Показатељ утицаја који ријалити програми имају у Србији је податак да се прошле године за учешће у Задрузи пријавило 75 000 кандидата, док је у школу уписано 63 000 ученика!
Емитовање ријалити програма у Србији је почело пре 17 година када је Пинк почео са приказивањем Летећег старта, а убрзо након тога и РТС са емисијом Једноставни живот. Затим је стигао Велики брат на Б92. Ове су емисије, како је време одмицало, мењале свој облик и постајале су све сензационалније и опскурније у садржајима које нуде. Помпезне најаве нових сезона ових емисија трају недељама пре почетка њиховог емитовања и осим спекулација о томе који ће ријалити играчи отићи у који ријалити шоу, више милиона евра улаже се у пројекте попут онога који је изграђен за трећу сезону Задруге (2019), за чије потребе је саграђен „бајковит имагинаријум који представља комбинацију Венеције, Фиренце и Монака у покушају да се споје три епохе - почетак 16, 20. и 21. века. За потребе Задруге саграђена је кнежевина са око сто објеката, морским заливом, бродовима, глисерима, олдтајмерима, млазним оделима и уметнинама од непроцењиве вредности."
Аутор емисије је Биљана Ђоровић.
Коментари