Читај ми!

Ерос и танатос

Једно од најзначајнијих дела балетске сцене ХХ века јесте једноставачна пантомима „Чудесни мандарин” Беле Бартока.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Музику за овај балет можете слушати у данашњем Аутограму, који уређује и води Горица Пилиповић.
Експресионистичка пантомима „Чудесни мандарин" стоји на челу групе остварења поред „Четири оркестарска комада", две виолинске сонате и балета „Дрвени принц", који у зениту окончавају прву половину Бартокове каријере. Тај период у његовом стварању посебно је обележило упознавање са симфонијском поемом „Тако је говорио Заратустра" Рихарда Штрауса, коју је чуо 1903. године. Под тим утиском настају његове ране партитуре са изузетним колористичким ефектима у оркестрацији и крајње комплексним контрапунктом међу унутрашњим линијама, иако је Барток већ тада исказао и сопствени стил. „Чудесни мандарин" представља зенит тог стила.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом