среда, 16. дец 2020, 09:00
Ријалити програми у Србији
Ријалити: владавина баналности и простаклука и савршено моделовање народа за нови глобални поредак
У емисији Контрапункт у разговору са доценткињом др Јадранком Божић, представљамо темат часописа Култура бр. 166 / 2020: Ријалити програми у Србији - глобални или национални феномен.
Како дефинисати „ријалити шоу" у Србији: као најјефтинији ововремени опијум за народ, окупацију баналношћу и простаклуком, колективну хипнозу, воајеризам као националну дисциплину, такмичење у псовању и вређању, показатељ опште беспослености, испразног трошења времена, бежања од реалности или чист ескапизам.... (Гордана Ђерић, Речник сувишних речи). Показатељ утицаја који ријалити програми имају у Србији је податак да се прошле године за учешће у Задрузи пријавило 75000 кандидата, док је у школу уписано 63000 ученика!
Емитовање ријалити програма у Србији је почело пре 17 година када је Пинк почео са приказивањем Летећег старта а убрзо након тога и РТС са емисијом Једноставни живот. Затим је стигао Велики брат на Б92. Ове су емисије, како је време одмицало мењале свој облик и постајале су све сензационалније и опскурније у садржајима које нуде. Помпезне најаве нових сезона ових емисија трају недељама пре почетка њиховог емитовања и осим спекулација о томе који ће ријалити играчи отићи у који ријалити шоу, више милиона евра улаже се у пројекте попут онога који је изграђен за трећу сезону Задруге (2019) за чије потребе је саграђен „бајковит имагинаријум који представља комбинацију Венеције, Фиренце и Монака у покушају да се споје три епохе - почетак 16, 20. и 21. века. Наиме, за потребе Задруге саграђена је кнежевина са око сто објеката, морским заливом, бродовима, глисерима, олдтајмерима, млазним оделима и уметнинама од непроцењиве вредности."
Аутор емисије је Биљана Ђоровић
Коментари