Читај ми!
петак, 04. дец 2020, 19:16
Игнасио де Херусалем ‒ Миса
За разлику од многих других делова Новог континента, у доба барока Мексико Сити могао је да издржи поређење са највећим европским музичким метрополома.
У исто време када су у британским колонијама компоноване једноставне „фугиране мелодије", капелмајстори мексичких катедрала писали су концертантну вокалну музику изузетне лепоте, која је извођена широм такозване „Нове Шпаније", од Гватемале на југу, до калифорнијских мисија на северу.
Једно од имена које је историја 18. века посебно запамтила јесте Игнасио де Херусалем (1710‒1769), кога савременици описују као „музичко чудо". Мада је музичку каријеру започео као виртуозни виолиниста у Кадизу, у Шпанији, највећи део живота провео је као капелмајстор и композитор у катедрали у Мексико Ситију. У вечерашњим Висинама слушаћемо три Де Херусалемове композиције писане за службу у овој катедрали: Мису у Де-дуру, Dixit dominus и Респонзорије Сан Хосеа. Изводе их хор и оркестар Chanticleer, под управом Џозефа Џенингса.
Аутор емисије је Ивана Комадина.
Једно од имена које је историја 18. века посебно запамтила јесте Игнасио де Херусалем (1710‒1769), кога савременици описују као „музичко чудо". Мада је музичку каријеру започео као виртуозни виолиниста у Кадизу, у Шпанији, највећи део живота провео је као капелмајстор и композитор у катедрали у Мексико Ситију. У вечерашњим Висинама слушаћемо три Де Херусалемове композиције писане за службу у овој катедрали: Мису у Де-дуру, Dixit dominus и Респонзорије Сан Хосеа. Изводе их хор и оркестар Chanticleer, под управом Џозефа Џенингса.
Аутор емисије је Ивана Комадина.
Коментари