субота, 29. авг 2020, 09:00
Емисија о радију и радиофонском стваралаштву
Секунданти у етру
Августа 1922. емитована је прва радио-реклама - на њујоршкој станици WEAF у десетоминутном прилогу представљена је компанија „Квинсборо", а преко радио-таласа је огласила продају стамбеног комплекса у Квинсу. Рекламе су од самих почетака представљале важан сегмент програма, а и предратни Радио Београд је активно учествовао у овој медијској тржишној утакмици.
О креативном потенцијалу у производњи и пласману реклама, о важности звучног обликовања рекламних блокова, о историји радио-адвертајзинга разговарамо са Урошем Ранковићем, продуцентом у области радија и културе, а емитоваћемо и једну узбудљиву звучну реконструкцију економско-пропагандног програма из средине тридесетих година прошлог века из београдског студија...
Ове седмице је на несвакидашњи начин, двадесетчетворочасовном емисијом вишејезичног програмског садржаја на 24 радио-станице, обележен један век од тренутка када су на тераси Театра „Колисео"„луди људи са крова", како их је тадашња штампа назвала, инсталирали радио-предајник фирме „Маркони" и преносили окупљеном аудиторијуму Вагнерову оперу „Парсифал". То је био први, назовимо га тако, радио-пренос у Аргентини, али и први бежично емитовани пренос у свету за већи број окупљене публике.
У рубрици „Кутија за памћење" емитујемо одломке из разговора Милоша Јевтића са историчаром, академиком Милорадом Екмечићем, који нас је напустио управо на данашњи дан пре пет година. За циклус емисија „Гост Другог програма" говорио је у Сарајеву и на сурчинском аеродрому пре тачно ри деценије.
Емисију уређује и води Ранко Стојиловић.
Коментари