Култура на медијском тржишту

Скрајнута и пожељна

Када се вест из културе нађе на насловној страни, посета страницама културе на интернет издању порасте у просеку два до три пута. Ово се показало као правило у домаћој штампи. Проблем је што је вест из културе на насловној страни „чудо које се ретко среће". Да зло буде веће, већина дневних новина готово да и нема „културне стране". Уместо њих појавиле су се „забава", „шоу биз", „лајф стил"...

С друге стране медији су незаменљиви у промоцији културе, културних стилова и вредности. Сама култура представља процес креирања и преношења мисаоних образаца, поступака и понашања, а ови у суштини обликују, интегришу и одржавају одређену групу или заједницу. Ауторитет културе због тога поседује моћ да хармонизује друштво и ствара амбијент за његов складан и успешан развој.

Упркос свему томе, култура и културни садржаји у нашим медијима немају добар статус. Углавном су на маргини, са слабим изгледима да се тренд промени. Зашто је то тако, која је права мера културе и каква је медијска и културна политика пожељна за Речено и прећутано говоре Драган Никодијевић, декан Факултета за културу и медије и Марија Ђорђевић, уредник Културног додатка Политике.

Уредник и водитељ емисије је Радован Пантовић.

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње