Време музике

Гост емисије је композитор Владимир Кораћ.

Са овим младим уметником разговарамо у сусрет концерту који ће бити одржан 5. новембра, када ће премијерно бити изведена композиција „Event Horizon" за камерни ансамбл и електронику, што је део Кораћевог докторског уметничког пројекта.

Кораћ је најпре студирао на Одсеку за општу музичку педагогију, а потом је на Одсеку за композицију, у класи Срђана Хофмана, завршио основне и мастер студије. Тренутно је студент докторских студија композиције на истом факултету, у класи Зорана Ерића.

Током првих година докторских студија био је ангажован као сарадник у настави на Катедри за композицију и оркестрацију. Такође је радио и као професор у Музичкој школи „Јосиф Маринковић" у Зрењанину, на Одсеку за дизајн звука, где је предавао стручне предмете (Технологија звучно-музичког процеса ‒ АУДИО, Технологија звучно-музичког процеса ‒МИДИ, Основе дизајна звука за медије, Увод у електро-акустичку композицију и Савремену хармонију). Од октобра 2016. године до октобра 2017. године био је запослен на Факултету музичке уметности у Београду као асистент за ужу теоријско-уметничку област Музичка теорија на Одсеку за музичку теорију, а од октобра 2017. године ради као асистент на Катедри за композицију на истом факултету.

Усавршавао се на бројним мајсторским курсевима и радионицама композиције у земљи и иностранству (Зоран Јерковић, Пол Пињон, Лари Ален Смит, Најџел Озборн и др). У оквиру фестивала савремене музике „Donaueschinger Musiktage", у Донауешингену, похађао је бројна музиколошка предавања у оквиру програма за младе композиторе „Next Generation" (2013).

Његов досадашњи композиторски опус обухвата дела за соло инструменте, различите камерне ансамбле, за симфонијски оркестар, као и електро-акустичке радове. Посебно се истичу: гудачки квартет Lasciatemi morire (снимљен за компакт-диск под називом Fast Forward), гудачки квартет Concertone (објављен 2014. године), Cantus  за симфонијски оркестар (који је 2015. снимио Симфонијски оркестар РТС-а), квартет саксофона Fragments of Green (добио је прву награду на Конкурсу за савремену композицију „Рудолф Бручи" у Новом Саду 2015. године), Inside the Particles  (објављен на компакт-диску Виолончело +1 Ансамбла за нову музику Градилиште) и друге.

Његове композиције су изводили реномирани домаћи ансамбли: Гудачи Св. Ђорђа, трио „Weissburg", квартет „Concertone" и други.

Композиције Владимира Кораћа извођене су широм Србије, у многим градовима Аустрије, те у Швајцарској, Словачкој, Грчкој, Шпанији, Босни и Херцеговини и Хрватској, на фестивалима: КоМА ‒ Београд (2009, 2010, 2011, 2012, 2013 и 2017), ), Festum (2014), KompArt  ‒ Нови Сад (2011), Summer academy Prag-Wien-Budapest-Murzzuschlag (2011), Sarajevo Sonic Studio (2013), Излог сувременог звука ‒ Загреб (2015), Vienna International Saxfest (2016), Lange nacht der zeitgenössische music ‒ Цирих (2016), Nomus (2017); Међународна трибина композитора ‒ Београд (2017, 2018); World Saxophone Congress ‒ Загреб (2018); Delian Academy ‒ Миконос (2018).

Владимир Кораћ био је члан жирија на Другом и Трећем међународном пијанистичком такмичењу у Смедереву (2015. и 2016. године) у категорији Композиција.

У оквиру Летње школе Универзитета уметности у Београду ‒ Истраживачка станица Петница ‒ 2017. године био је, поред Светлане Савић, један од ментора на радионици Електро-акустичка композиција.

Последњих неколико година бави се и извођењем електронике на концертима савремене музике. Најзначајнији наступ те врсте остварио је као члан „Ensemble for New Music Belgrade" и као представник ФМУ у оквиру пројекта РОСТРУМ (електроника, видео и диригент) ‒ Брисел, Београд 2018. године.

У оквиру стваралаштва ван концертног подијума најистакнутију сарадњу има са кореографом Милошем Софреновићем. Најзначајнија је њихова сарадња на кореодрами „Медуза: Духови Силвије Плат", која је рађена за Истарско народно казалиште у Пули, а премијерно је изведена 29. априла 2019, у оквиру обележавања Светског дана игре. Још један од већих, целовечерњих пројеката била је сарадња са песником Александром Шурбатовићем и рад на звучној поеми „Атлас троје", изведена премијерно у галерији Артгет (2017).

Владимир Кораћ је и као аранжер највише сарађивао са Гудачима Св. Ђорђа и ансамблом Метаморфозис, као и са истакнутим домаћим уметницима: Јованом Колунџијом, Стефаном Миленковићем, Зораном Тодоровићем, Сашом Мирковићем и другима.

Посебно успешним су се показали аранжмани Гершвинових Три прелида за виолину и гудаче, који су рађени за Стефана Миленковића, и аранжмани Пучинијевих соло песама за тенор и клавир, као и Белинијевих и Тостијевих, које је премијерно, у аранжману за тенор и гудачки оркестар, извео Зоран Тодоровић са Гудачима Св. Ђорђа на Коларцу, у Београду (2013). Тај концерт је у избору часописа „Музика класика" добио награду за концерт године.

Аутор и водитељ емисије: Ана Ћирица

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом