Знакови

Јеша Денегри, Мишко Шуваковић, Никола Дедић "Велики модернизам", Орион Арт, Београд.

Како данас, када се на модернизам гледа као на историјску појаву која је била делотворна у веома специфичним околностима културних политика средине двадесетог века, можемо да реактуелизујемо кључне ауторе модернизма у југословенској скулптури и сликарству? Тројица београдских професора, теоретичара и историчара уметности Јеша Денегри, Мишко Шуваковић и Никола Дедић издвојили су Габријела Ступицу, Јулија Книфера и Олгу Јеврић као ауторе чија дела су "у складу са типологијама 'високог модернизма' педесетих и шездесетих година прошлог века" (Денегри), у којима се модерност интерпретира као „ситуације новог осећаја и доживљаја односа времена и простора унутар савремености" (Шуваковић).

Радови ово троје уметника, представника средина с одређеним карактеристикама унутар југословенског културног/уметничког простора, послужили су овој тројици писаца о уметности као материјални основ за дијалог између актуелних позиција тумачења модернизма, а које су они сами дефинисали као позиције једног историчара уметности и критичара, једног теоретичара и историчара уметности и једног естетичара и теоретичара уметности. 

Те своје позиције Јеша Денегри, Мишко Шуваковић и Никола Дедић су иксказали кроз текстове у књизи "Велики модернизам", коју је објавио београдски Орион Арт. Стеван Вуковић, уредник Студентског културног центра организовао је разговор о књизи у ком су учествовала сва тројица аутора.

У Знаковима преносимо најзанимљивије детаље овог изузетно посећеног разговора.

Уредник и водитељ Знакова: Сава Ристовић.

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње