среда, 24. мај 2023, 13:05
Породична прича
Представа "Наш разред", по тексту Тадеуша Слобођанека, а у режији Татјане Мандић Ригонат однедавно је на редовном репертоару Народног позоришта у Београду. Насловом драме НАШ РАЗРЕД назваћемо данашњу Породичну причу.
На ДАН СЛОВЕНСКЕ ПИСМЕНОСТИ, Ћирила и Методија, а уочи Дана младости, ми смо у Породичну причу позвали младе људе, ученике Десете гимназије „Михајло Пупин“.
Повод нам је био њихов писмени задатак из српског језика и књижевности у којем једна од реченица коју је цитирала професорка Кристина Павловић Рајић гласи: „Друштво у којима су живели јунаци Толстојеве "Ане Карењине" је много боље него ово данашње. Пријатељства су се лакше склапала, а данас, иако се склопе, обично се склапају из интереса.“
О пријатељству, односима са родитељима, поверењу, наставницима, отуђености, ауторитетима, школи, али и о проблемима са којима се суочавају говоре нам:
- Богдан Зарић, ученик II7
- Димитрије Убавић, ученик II3
- Лаура Страјнер, ученица II7
- Реља Нешић, ученик II7
- Анђелија Станић, ученица II1
- Ирина Бокун, ученица II1
- Адам Ђелић, ученик II7
и Нина Шапина, ученица II7
Ово је Породична прича о разреду и разредима Десете гимназије „Михајло Пупин“.
Колико у школи има етикетирања, одбацивања, занемаривања, шта је за младе писмо, која је разлика између ћирилице и латинице, јесмо ли искрени, познајемо ли једни друге, како изгледа љубавно писмо у дигиталном добу, има ли у друштву емпатије, живе речи, због чега смо фокусирани само на себе занемарујући осећања ближњих, како се побеђује бол кад си млад и због чега га другима наносимо, знају ли увек родитељи где су им деца и шта најчешће деца крију од родитеља само су нека од питања на које ћемо покушати да дамо одговоре.
Аутор и водитељ – Слађана Бушић
Autor:
Редакција за децу и младе
Програм за децу и младе Радио Београда 1 постоји пуних шест деценија. Од тренутка када је Радивоје Лола Ђукић добио «партијски» задатак да организује нешто што би деци тих година било забавно и корисно, он је, талентован и мудар, направио дечју групу. [ детаљније ]
Коментари