среда, 06. апр 2022, 14:36
IN MEMORIAM: Дејан Мијач ( 1934-2022)
Поводом одласка једног од најзначајнијих позоришних редитеља југословенског и српског театра, вечерас ћемо слушати емисију у којој је Дејан Мијач говорио о позоришној уметности, о тајнама режије и Београду који је заволео још у студентским данима.
Дипломирао је режију на Академији за позоришну уметност у Београду, у класи професора Вјекослава Афрића (1958). По завршетку студија био је стални редитељ у Народном позоришту у Тузли, да би од 1962. до 1974. као стални редитељ у Српском народном позоришту у Новом Саду режирао низ запажених представа класичног и савременог репертоара. Са посебним погледом на позориште и филозофију живљења , наставио је да режира у региону и српским позориштима а највише у Југословенском драмском позоришту у Београду. О животу у позоришту сведоче и ове његове речи: „Живео сам сезоне и нисам славио славе и рођендане, већ премијере".
Представе Дејана Мијача као искораци у читању и тумачењу класичних драмских комада Јована Стерије Поповића, Бранислава Нушића, Молијера, Чехова али и поставке савремених комада Љубомира Симовића, Александра Поповића, Биљане Србљановић, исписале су неке од најзначајнијих страница историје позоришне уметности у Србији и у региону.
„Кад погледам овако, са безбедне животне дистанце, на своје учешће и понашање у протеклим данима, могу да закључим како сам се бавио уметношћу позоришта углавном због тога што сам тако обезбеђивао поуздано место са кога се животни метеж добро види."
О нераскидивим везама уметности и живота, о трагању за истинама људске егзистенције и "животних метежа", о позоришту и о својим представама, редитељ Дејан Мијач је говорио емисији "Код два бела голуба" 2018. године.
Ауторка и уредница емисије: Тамара Крстић
Музичка уредница: Радмила Дујаковић
Autor:
Војислав Карановић
Од свог почетка, 1968. године, па до данас емисија Код два бела голуба прича приче о старом Београду, његовим житељима, појавама и догађајима, али и приче о прошлости осталих места Србије, и о свему ономе што представља живо језгро наше традиције. [ детаљније ]
Коментари