уторак, 03.02.2015, 14:05 -> 11:52
Караван
Откако је измишљен превоз путника у граду, измишљено је и шверцовање. Заправо, шверцовање је измишљено можда чак и пре него што је измишљен градски превоз, ако је веровати нашим историчарима.
Када се мало удаљимо и деконструишемо цео систем, постаје донекле јасно одакле је та исконска борба малог човека да се превезе са тачке А до тачке Б бесплатно. Путник исправно резонује да аутобус, трола или трамвај не виде разлику да ли је он платио или не, и да ће за
дистанцу коју прелазе потрошити исту количину горива или струје без обзира на то да ли је путник ушао или не.
Чак и када би дао паре за карту, путник не види куда те паре одлазе, јер аутобус, трола и трамвај нису баш у најбоље стању, а такви ће бити и сутра и прекосутра. Стога путник одлучује да се шверцује.
Међутим, ни градски функционери не седе сркштених руку. На сваку иновацију у сфери шверцовања они одговарају новим антишверцерским методама, од којих је последња у низу давање овалашћења комуналној полицији да приведе непослушне шверцере у полицијску станицу.
Синдикат комуналне полиције је најавио да ће тужити свакога ко буде мобилним телефоном снимао припаднике комуналне полиције како „врши своју дужност привођења" шверцера.
И тако све у круг, са све радикалнијим мерама, и са стране шверцера, и са стране градских власти, док једног дана, ваљда, не дођемо до тога да је трошак који одлази на комуналну полицију и контролоре једнак трошку који би град имао да се обезбеди бесплатан превоз у граду.
Радио Београд 1, 14.05
Коментари