среда, 30.01.2013, 14:05 -> 12:48
Караван
Српска национална авио-компанија, у народу позната као ЈАТ налази се пред реорганизацијом. Пошто нико нормалан није хтео да је купи, Влада је формирала Радну групу која би требала да предложи ста чинити са ваздухопловном "фирмом Крстић".
Радна група покушала је да за ЈАТ нађе и стратешког партнера, а право је чудо како за ову изанђалу, болесну и задужену бабу нико није показао посебно интересовање.
И поред тога што Јатове летелице више личе на запрежна кола на које је неко натакарио моторе скинуте са Заставе 101, Радна група одбија сваку могућност да ЈАТ постане нискотарифна компанија. Карте по сваку цену морају да буду скупе, па макар се свако мало кварио карбуратор, лепила платинаста дугмад или отпадале канате са запреге које у ствари имају функцију крила.
У плану је набавка нових летелица, а пошто финансијска ситуација није баш сјајна у Јатовој флоти могли би да се нађу једино балони, параглајдери и у најбољем случају једрилице са два седишта.
Радна група планира да уведе ред у ЈАТ. И то не било какав, него ред летења који је до сада био обавезан у свим светским авио-компанијама, осим у ЈАТ-у.
Прави се план и за репрограм дуга који подразумева да се део пребаци на државу, а да се други део отплаћује из реалних извора, што је у случају ЈАТ-а једино државни буџет.
ЈАТ не може без државе, а држава не жели да остане без ЈАТ-а. ЈаТни су и једни и други.
И док мудраци из Радне групе покушавају са спасу што се спасти не може, ЈАТ-ове шклопоције и даље лете.
А путницима приликом сваког полетања не преостаје ништа друго осим да се помоле и питају: "Има ли авиона око пилота?"
Писац текста: Александар Стојадиновић
Радио Београд 1, 14.00
Коментари