Читај ми!

Гучи: мода, убиство, милиони – и нови филм Ридлија Скота

Луксузни бренд „Гучи“ обележава ове године 100 година постојања и модних успеха. Истовремено, нови филм Ридлија Скота бави се једним од најтамнијих поглавља у историји те италијанске фирме.

Када је Гучио Гучи 1921. отворио своју прву продавницу у Фиренци, тешко је могао и да замисли да ће његово име једном постати синоним за сексипил, хип-хоп, а однедавно и за genderless fashion (бесполну моду). А тек није могао да замисли да ће у 21. веку постојати некаква виртуелна платформа под именом Инстаграм, на којој ће 46 милиона људи да „прати“ његову фирму.

Историја италијанске модне династије обилује породичним свађама, ситуацијама када се било на ивици банкрота и ударцима судбине. Ту је чак и једно убиство, и управо је то предложак за нови филм Ридлија Скота Кућа Гучијевих (House of Gucci) у којем глуме звезде као што су Лејди Гага, Адама Драјвер, Џаред Лето, Џереми Ајронс, Салма Хајек и Ал Пачино.

Од лифтбоја, до оснивача луксузног бренда

Гучио Гучи рођен је 26. марта 1881. година као син кожара. Отворио је своју прву малу продавницу с производима од коже 1906, али убрзо су га привукли Париз и Лондон. Тамо је, између осталог, радио и као лифтбој у хотелу „Савој“ и био је занесен одећом и пртљагом богатих гостију хотела.

Вратио се 1920. године у родну Фиренцу и већ следеће године поново отворио продавницу кожних производа. Од богате клијентеле у лондонском хотелу научио је шта им треба и зато је почео да продаје луксузну опрему за јахање. Али велики успех међу вишом класом Италије постигао је кожним путним артиклима: коферима и ормарићима за пут, кутијама за шешире, торбицама за козметику, ципелама и каишевима.

По чему је познат Гучи

Од 1935. међутим коже није било довољно и Гучи је морао да импровизује с другим материјалима. Успешно је користио конопљу, лан, јуту и бамбус. Дизајнирао је и познату Гучијеву мустру: светлосмеђа позадина на којој су тамносмеђи ромбови који се додирују и на том месту формирају Гучијеве иницијале, ГГ.

Током деценија које су уследиле Гучи је имао и друге заштитне знакове: торбица с ручком од бамбуса, двоструки G монограм, црвена Гучи-трака на зеленој врпци и Гучи-ципела с металном копчом.

Освајање Њујорка

Након Другог светског рата, Гучијеви синови, Алдо, Васко и Родолфо, придружили су се фирми и отворили нове продавнице у Италији, али и у иностранству. Алдо и Родолфо лично су присуствовали отварању прве Гучијеве продавнице у Њујорку 1953. у хотелу „Савој Плаза“. Њихов отац је умро само 15 дана касније, али бренд „Гучи“ већ је био култ у високом друштву Њујорка.

Године 1985. ципеле "Gucci Horsebit Loafer" нашле су своје место у сталној постаци музеја уметности Метрополитан. Те мокасине прославили су и Мадона, која је на додели МТВ награда 1995. била потпуно одевена у „Гучи“, али и Бред Пит, који их је носио у филму Борилачки клуб из 1999. године.

Иза кулиса

Међутим, иза кулиса, у Гучију ствари нису увек биле тако ружичасте. Већ након смрти оснивача дошло је до жестоког спора у породици који је готово уништио фирму. Слични сукоби међу браћом и сестрама Гучи понављали су се и касније, а породицу су кроз деценије пратиле и оптужбе за утају пореза, лоше управљање и лошу продају.

Осамдесетих година прошлог века доведен је инвеститор из Бахреина и Гучи је постао јавна фирма под називом "Guccio Gucci S.p.A." чији је председник био Маурицио Гучи, унук оснивача.

Он је убијен 1995, две године након што је "Investment Corporation" из Бахреина преузела комплетну фирму. Данас она припада француској групи „Керинг СА“, чији је извршни директор Франсоа-Анри Пинол, ожењен мексичко-америчком глумицом Сaлмом Хајек.

Кућа Гучијевих стиже у биоскопе

Тако се круг затвара: Хајекова је једна од звезда филма Ридлија Скота Кућа Гучијевих, који говори о догађајима који су довели до убиства Мауриција Гучија (глуми га Адам Драјвер). Његову бившу супругу Патрицију Ређани, која је инсценирала убиство, глуми Лејди Гага.

Маурицио је водио гламурозан живот и оставио је супругу Патрицију због љубавнице Паоле Франки. Патриција и њених четворо саучесника (међу њима је била и самопроглашена вештица по имену Ауријема коју глуми Салма Хајек) сковали су заверу и Маурицијо је на крају убијен. Заверници су касније осуђени на дугогодишње затворске казне.

У модно небо са сексипилом

Пре смрти, Маурицио Гучи је ангажовао америчког дизајнера Тома Форда као креативног директора бренда. Форд је бренду „Гучи“ донео велику дозу сексипила, што је довело и до неких скандалозних рекламних кампања с напола или потпуно обнаженим моделима.

Ипак, Форд је за фирму био прави дар са неба. С њим на челу, Гучи је деведесетих израстао у бренд вредан милијарду долара и учврстио репутацију модне марке која се својим гламурозним стилом издвајала од тадашње гранџ-моде.

Након одласка 2004. године, Форд је оставио велики простор који је требало попунити. Његове наследнице, Алесандра Фачинети и Фрида Ђанини, нису успеле да задрже ниво продаје – „Гучи“ је изгубио сјај.

Гучијева мода постаје родно неутрална

Године 2015. за креативног директора постављен је Алесандро Микеле, који је већ радио као дизајнер торбица у „Гучију“. Његов родно неутралан приступ моди – нарочито мушкој – заинтересовао је љубитеље моде и вратио „Гучи“ у бизнис.

Микеле је рецимо Џареда Летоа – који, иначе, у филму глуми Паола Гучија – за Мет Галу 2019. обукао у црвену Гучијеву вечерњу хаљину. Британски певач Хара Стајлс био је први мушкарац који се појавио на насловној страни америчког Вога у бисернобелој Гучијевој хаљини и са тамним сакоом, што је такође дизајнирао Микеле.

Гучи – култ међу хип-хоперима

Чињеница да је реч „Гучи“ други најцитиранији бренд у хип-хоп музици показује каква је његова позиција у поп-култури. Марка се рецимо спомиње 53 пута само у хиту Лил Пампа Gucci Gang из 2017. године.

Веза између „Гучија“ и хип-хопа сеже у осамдесете: дизајнер из Харлема Данијел Деј, познат и као Дапер Дан, обукао је хип-хопере Ерика Би и Ракима на њиховом дебитантском албуму Paid in Full из 1987. године у јакне са „Гучијевим“ монограмом. И друге највеће звезде те музике појављивале су се обучене у „Гучијеве“ моделе – Салт-Н-Пепа, LL Cool J и Џеј-Зи.

Актуелни повратак моди из деведесетих отворио је ново тржиште за „Гучи“: миленијалце. „Гучијев“ лого ових дана готово је немогуће заобићи на друштвеним мрежама. А како би се било потпуно у складу са 21. веком, ту је и "Gucci Kids Playground", прва апликација посвећена дечјој моди.

понедељак, 19. август 2024.
32° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару