Ајкуле из вода поред Бразила позитивне на кокаин

Дрога је пронађена код свих 13 тестираних бразилских дугоносих ајкула, са концентрацијом чак 100 пута вишом него што је раније пријављено приликом испитивања других водених организама.

Научници су потврдили да су ајкуле које живе у водама код обала Бразила биле позитивне на кокаин. Дуго су сугерисали да би на морске животиње могла утицати дрога коју шверцери бацају у воду. Иначе, тоне кокаина пронађене у водама Флориде, Јужне и Централне Америке.

Студија фондације „Освалдо Круз“ из Бразила сада је пружила доказе да су ајкуле у ствари погођене дрогама и супстанцама које загађују океан.

Научници су анализирали ткиво 13 бразилских ајкула које су ухваћене око мањих рибарских пловила. Ова врста проводи скоро цео свој живот у приобалним водама и због тога су највероватније биле више под утицајем дрога.

Мишићно и јетрено ткиво ајкула је тестирано помоћу стандардне технике која се зове течна хроматографијаи масеном спектрометријом – где су молекули раздвојени у течности, како би се потражио кокаин и бензоилекгонин, главни метаболит у овом наркотику.

Свих 13 ајкула било је позитивно, са концентрацијом чак 100 пута већом од оне која је раније пријављена за друга водена бића, открили су научници.

То је прва студија која је открила присуство кокаина у телима ајкула и открила да је супстанца заступљенија у мишићном ткиву него у јетри ајкуле.

Међутим, студија каже да је поље истраживања „веома ограничено" и да утицај кокаина или бензоилегонина на водени свет није у потпуности познат.

Истраживање је објављено у часопису Science of the Total Environment.

У јуну прошле године, америчка обалска стража запленила је више од 6.400 килограма кокаина у Карипском мору и Атлантском океану, чија је вредност процењена на 186 милиона долара.

уторак, 23. јул 2024.

Zelja za lepotom
Bravo
Miss
Treba li zabraniti lepotu?