Велики дугоноги цврчак назван по премијерки Новог Зеланда

Премијерка Новог Зеланда, Џасинда Ардерн, добила је, можда, највеће признање до сада: биолози су нову врсту новозеландског великог цврчка назвали по њој.

Нова врста џиновског цврчка који не лети, названа је Hemiandrus jacinda. Ендемичан новозеландски инсект са дугим ногама назван је по тамошњој премијерки Џасинди Ардерн због лабуристичке црвене боје, пише Гардијан.

Стивен Тревик, професор еволуционе екологије на Универзитету Масеи на Новом Зеланду и научник који је именовао и формално описао инсекта, рекао је да се сетио да тако назове цврчка јер има особине премијерке. Професор Тревик истиче да је у питању упадљива и лепа врста.

Кабинет премијерке наводи у саопштењу да је Ардернова „обавештена и да је почаствована“.

Према речима премијеркиног портпарола, буба, лишај, као и мрав у Саудијској Арабији, такође су названи по Џасинди Ардерн.

Више од 100 различитих врста дугоногог цврчка налази се у дрвећу, пећинама, жбуњу и понекад у приградским баштама Новог Зеланда.

Као и код свих чланова групе Hemiandrus, и Џасинда прави тунеле под земљом из којих излази да лови ноћу.

Новооткривена врста је већа и сјајније обојена од 17 врста које су већ забележене, а станиште јој је у шумама на северу земље.

Hemiandrus jacinda описана је данас први пут у стручном часопису Zootaxa journal као „велика, дугонога, сјајна и претежно наранџастоцрвена“.

Професор Тревик нагласио је да је запањујуће што је Џасинда до сада избегавала научнике и попис, с обзиром на то да је пронађена у близини густо насељених подручја и да „није била мала, тајновита звер, већ голем инсект раскошне боје“.

То је доказ, примећује професор, да се „у доба убрзавања промена животне средине, губитка природног станишта и глобалног стрмог пада биолошке разноликости планете наставља рад на откривању врста“.

среда, 11. септембар 2024.

Bruka i sramota