Нова мерења први пут детектовала и потврдила постојање електричног поља око Земље

Невидљиво, слабо енергетско поље обавијено око Земље коначно је први пут детектовано и измерено.

Названо амбиполарно поље, први пут је о њему спекулисано још пре више од 60 година, а његово откриће ће променити начин на који проучавамо и разумемо понашање и еволуцију планете.

„Наша планета са атмосфером би требало да има амбиполарно поље. Сада када смо га коначно открили и измерили, можемо да почнемо да учимо како је утицало на и обликовало Земљу“, истакао је астроном Глин Колинсон из Насиног свемирског центра „Годард“.

Земља има бројна поља која је окружују, односно која емитује. Попут гравитационог или магнетног.

Научници су 1968. године описали феномен који није примећен све док није отпочело доба летова у свемир.

Свемирске летелице које су летеле изнад Земљиних полова детектовале су суперсоничне честице које беже из Земљине атмосфере. Најбоље објашење за ово било је треће, енергетско поље.

„Названо је амбиполарно поље и помало је хаотично. Супротставља се гравитацији и избацује честице у свемир. Али никада нисмо могли да га измеримо јер нисмо имали потребну технологију. Због тога смо направили ракетни брод Ендруранс да пронађе ову велику невидљиву силу“, навео је Колинсон.

На око 250 километара висине лежи слој атмосфере који се назива јоносфера – где екстремна ултраљубичаста и соларна радијација јонизује атмосферске атоме, одвајајући негативно наелектрисане електроне и претварајући атоме у позитивно наелектрисане јоне.

Лакши електрони покушавају да побегну у свемир, док тежи јони теже да падају ка тлу.

Међутим, атмосфера покушава да одржи неутрално наелектрисање, што резултира у појави електричног поља између негативних елетрона и позитивних јона.

субота, 31. август 2024.

Juga
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Trudnoca