На Марсу откривене хиљаде тона замрзнуте воде

У новој студији америчких научника објављено је да је на врху једног вулкана на Марсу, откривено хиљаде тона замрзнуте воде.

Истраживачи су били фокусирани на регион Тарсис вулкана, који су највиши у целом Сунчевом систему. Ове планине су на екватору црвене планете, а значај открића воде у замрзнутом стању (150.000 тона) је велики, зато што је вода основни показатељ за могућност постојања живота, наводе научници.

Залеђену воду прво је „приметио“ EkoMars Trace Gas Orbiter (TGO) Европске свемирске агенције.

Главни аутор нове студије је др Адомас Валантинас, и он са колегама са Универзитета Браун, у раду указује на то да је присутна врста мраза која се најпре кондензује на планинама на Марсу, а потом испари, када температуре постану више. Циклус се дешава на нивоу једног Марсовог дана.

„Могуће је да је оно што смо уочили заправо остатак древног климатског циклуса на Марсу, где су у прочлости постојале падавине, а можда чак и снежне падавине на подручју вулкана које смо посматрали и анализирали", рекао је Валантинас.

Тарсис је огроман вулкански плато који се протеже хиљадама километара. Издигнут је у поређењу са остатком Марса са просечном висином око 10 километара изнад просечне висине планете.

Регион је био вулкански активан у прошлости, а јаме, попут једне недавно снимљене, су директан резултат те активности.

Научници су недавно саопштили да је на Марсу била присутна воде у течном стању, током најмање 200 милиона година.

Студија је објављена у часопису Nature Geoscience.

среда, 26. јун 2024.

Zelja za lepotom
Bravo
Miss
Treba li zabraniti lepotu?