среда, 04.12.2024, 16:55 -> 16:56
Извор: РТС
Древни и необични музички инструменти боје музику у „Гладијатору 2“
За филм Ридлија Скота „Гладијатор 2“ композитор Хари Грегсон-Вилијамс је написао 100 минута оригиналне музике. У настојању да створи јединствен и егзотичан звук који би дочарао тај временски период, открио је шпанског музичара Абрахама Купеира, који је специјализован за древне инструменте, укључујући келтски карникс, римскu корну и грчки аулос.
Купеиро у својој кући у Галицији има радионицу где прави старе инструменте на основу археолоских остатака из Помпеје или римског кованог новца. Он и компонује музику за те инструменте и свира их заједно са најбољим оркестрима света. За потребе филма Ридлија Скота остварио је сарадњу са британским композитором Грегсон-Вилијамсом.
„Мислим да је резултат јединствен јер први пут у овом филму можете да чујете савремене звуке из периода у којем је филм смештен, из римског доба“, истиче Купеиро.
Шпански музичар има колекцију од 200 инструмената, на 100 њих и свира, а 50 је сам направио. Највреднија је колекција карникса, импозантне трубе дужине два метра, на којој је приказана глава животиње. Тај инструмент су Келти користили у ратовима да подигну морал војсци и застраше непријатеља. Направио га је на основу римског денаријуса.
„Снимио сам музику на седам, осам инструмената, али су за мене два најспектакуларнија. То су римски корну и карникс“, каже музичар.
У филму се могу чути звуци 10 древних инструмената јер је композитор Грегсон-Вилијамс желео да поред великог оркестра и хора које је снимио у Британији, искористи и старе инструменте.
Грегсон-Вилијамс је дошао у Шпанију, у село у коме Купеиро живи, и ту је снимљен остатак.
„Провео сам неколико сати импровизујући, а композитор Вилијамс ми је давао инструкције, говорио шта му се допада а шта не. Тако се одвијао процес интерпретације, али и креације“, објашњава Купеиро.
Грегсон-Вилијамс каже да је желео да музика за филм Гладијатор 2 отелотвори духовну суштину првог дела тог филма, али и да се створи нови звук који ће пратити главног јунака Луција и друге ликове. Додаје да су Луцију биле потребне разноврсне мелодије и да су његова љубав, лидерство, бес и потреба за осветом морале да се одразе и у музици.
Коментари