уторак, 03.09.2024, 14:55 -> 15:26
Извор: РТС, telegraph.co.uk
Зашто је потребно толико времена да се пронађе следећи Џејмс Бонд
Три године откако је филм „Нема времена за умирање“ окончао еру Данијела Крејга, још увек нема назнака следећег филма о агенту 007. Најраније крајем 2026. Можда 2027. Можда чак 2028. године.
Наведени датуми представљају само претпоставке британске филмске индустрије што се тиче тога када ћемо заиста видети следећу авантуру Џејмса Бонда.
Нема сценарија, нема наслова, чак ни редитеља – мада је новинару Телеграфа речено да је врло узак круг кандидата позван у штаб „Еон продакшна“ на „прву рунду брзих састанака“. Није изабрано место радње, изворни материјал из романа Ијана Флеминга или негде другде. Очигледно је да нема ни аутора и певача насловне теме, мада то није омело кладионичаре да одреде квоте: 10/3 за Дуа Липу или Лејди Гагу; 5/1 за Лану Дел Реј или овогодишњу добитницу награде Брит, Реју.
Најважније од свега – упркос редовним тврдњама о супротном – сам 007 тек треба да буде регрутован. Ако Блофелд удари у наредна 24 месеца, у суштини смо осуђени на пропаст.
Да ли треба да будемо забринути?
„Не претерано“, каже професор Џејмс Чепмен са Универзитета у Лестеру и аутор књиге Лиценца за узбуђење: културна историја филмова о Џејмсу Бонду. Ако се 2027. покаже тачном, Бонд 26 ће стићи отприлике шест година након Крејгове експлозивне смрти 2021. И, како истиче Чепмен, серија је и раније направила сличну паузу.
Разлика између Дозволе за убијање из 1989, последњег филма Тимотија Далтона, и Златног ока из 1995, првог са Пирсом Броснаном у главној улози, износила је шест година, четири месеца и 14 дана – из онога што Чепмен описује као „све врсте сложених и бројних разлога”.
„Метро-Голдвин-Мајер“, Бондов матични студио, прошао је кроз откупе и банкрот. Одговор на суморни други Далтонов филм био је млак – и даље је најмање успешан у смислу зараде на благајнама и профитне марже, прилагођене инфлацији – и изашао је истог лета као Индијана Џонс и Последњи крсташки рат, а и Бетмен Тима Бартона му је прилично одмогао. Алберт „Каби“ Броколи, водећи продуцент франшизе још од времена Шона Конерија, такође је напунио 80 година и био је нарушеног здравља.
Креативно, корпоративно и лично, све је било у ваздуху – што није тако далеко од Бондовог тренутног положаја. Једва шест месеци након објављивања Крејгове лабудове песме из 2021, Нема времена за умирање, МГМ је поново откупљен: овог пута од стране „Амазона“, са којим ће „Еон“ морати да се договара о будућности франшизе.
Да ли би технолошки титан могао да трансформише своју аквизицију у мегабуџетну стриминг серију, као што је то урадио са Господаром прстенова након стицања права од Толкиновог имања? Не звучи као потез који би се допао Барбари Броколи – Кабијевој ћерки ко-шефици „Еона“ (којим руководи са својим полубратом Мајклом Г Вилсоном) и веома театрално настројеној чуварки пламена 007.
Али када је у питању постављање Бондовог новог креативног правца – она је о следећем филму говорила као о „потпуној инвенцији“ – чини се да не жури. Тренутно је заузета Крејговим дугорочним пројектом: филмском адаптацијом Отела, смештеног у бази америчке војске у Ираку.
Речено је да је Крејг потпомагао низ културних фондова у Заливској држави, укључујући и онај којим управља филмски институт Доха у Катару. Узимајући у обзир континуирано освајање меке моћи у свету филма, такође је могуће да би прва мисија Крејговог наследника као Бонда могла да га одведе тамо, тако да се може дивити гламурозној хипермодерности оне државе која финансијски највише допринесе. (У једној хакованом мејлу из 2014. откривено је да је „Сони“ током снимања наставка Спектра сличан договор постигао са мексичком владом, која је компанији платила између 14 и 20 милиона долара за повољан приказ земље у филму.)
Нема сценарија, ни редитеља
Не постоји ни сценарио – мада је новинар Телеграфа од једног агента сазнао да за једног од клијената које заступа круже гласине да их је „Еон“ тајно унајмио да саставе синопсис.
„Овај рани део процеса обично се мора одвијати одређеним редоследом“, објашњава Калвин Дајсон, водећи креатор садржаја о Бонду чији су видео снимци прикупили више од 21,5 милиона прегледа на Јутјубу. „Када је Казино Ројал био у развоју, 'Еон' је одабрао Мартина Кембела да режира пре него што је изабрао Данијела Крејга, јер је Кембел с правом желео да буде део тог процеса.“
Кембел је такође дао да Пол Хагис преради оригинални сценарио, који су ветерани Бонда Нил Первис и Роберт Вејд написали имајући на уму Крејговог претходника Броснана. Тако да ће редитељ, а не глумачка звезда, скоро сигурно бити први блок који ће пасти на своје место.
Али ко?
Многи жуде за Кристофером Ноланом, али „Еон“ скоро сигурно тражи другог Кембела: сигуран и искусан пар руку без карактеристичног личног стила који би нарушио Бонда.
Теоретски би се могли поново одлучити за Кембела, али друго име за које се сматра да је на „Еоновом“ радару је Немац Едвард Бергер, чија је репутација порасла прошле године са адаптацијом На западу ништа ново, награђеног Оскаром и наградом Бафта.
Ко ће бити нови Бонд
Ипак, још пре него што се Крејгов мандат као Бонда завршио, највише се лицитирало о томе ко ће бити нови агент 007. До сада, највише пажње је привукао Арон Тејлор Џонсон за кога је таблоид Сан известио да му је „званично понуђена улога“ у марту ове године.
Чепмен ову причу описује као „гласину, али можда и званичну гласину – тестирање публике од стране 'Еона', само да би видели каква ће бити реакција јавности“. Циник би могао приметити да би проглашавање вероватног Бонда био згодан ПР за глумца који баш и нема улога за понос.
Осим тога, „Једна од најузбудљивијих ствари у вези са кастингом Данијела Крејга је колико је то било неочекивано“, примећује Дајсон. „Клајв Овен је било име које се стално појављивало у таблоидима у то време, тако да је могуће да ће следећи Бонд бити неко ко се тренутно уопште не помиње.“
Ниво славе такође мора бити исправан. „Мора да буде познат, али да је на прагу нечег већег“, каже Чепмен. „Често се каже да је Конери био непознат, али у ствари је већ био активан на телевизији и играо је споредне улоге у филмовима касних педесетих и раних шездесетих. Роџер Мур је био ближи звезди, али превасходно на телевизији, у серијама као што су Ајванхо, The Persuaders! и Светац.”
Ко данас одговара Бонд профилу? Такође, како Чепмен истиче, упадљиво млад Бонд је био нешто на шта је франшиза традиционално гледала са сумњом.
„Отприлике у време снимања наставка Само за твоје очи, када је 'Еон' размишљао да представи Бонда као младића у његовој првој авантури.“ Али Каби Броколи је интервенисао: „Мислио је да публика жели да види Бонда као способног и етаблираног агента, а не да прави младалачке грешке. И тек деценију након Броколијеве смрти усудили су се да нам дају Бонда који је погрешио у Казино Ројалу."
Џејмс Бонд као британски бренд
„Еон“ је тек 1999. стекао права на Флемингов Казино Ројал. (МГМ је извршио замену са Сонијем за Спајдермена.) То је иронично учинило први роман о Бонду последњим филмским наставком.
Многи тврдокорни обожаваоци дела Ијана Флеминга вероватно би највише волели да се уради римејк свих романа по редоследу настанка.
Али постоји квака.
„Везе са брендовима“, напомиње Дајсон. „Рестартовање из педесетих дефинитивно би дало серији добар прелаз. Али многи повезани брендови – аутомобили, сатови, одећа – морали би да буду веома ретро у погледу пласмана производа."
У 1997. Сутра не умире никад и од Казино Ројала до Спектре, Бонд је користио серију Сони Ерисон и Сони Експирија мобилних телефона. (У неком тренутку пре Нема времена за умирање, он је очигледно прешао на Нокију.) А за студио који наплаћује 3,3 милиона фунти за Бонда да једноставно држи Експирија телефон у Скајфолу, може бити врло корисно да најугледнији шпијун подржава одређене производе и повећава буџет.
Померите се превише уназад у времену и тај ток прихода ће нестати.
Ниједна друга филмска франшиза не би изазвала овакву врсту детаљног нагађања. Али где је Бонд био и где иде важније је од Марвела или Ратова звезда.
„Пре свега, Бонд је једини филмски серијал који опстаје током половине времена постојања биоскопа као масовног медија за забаву“, каже Чепмен. „Али као културна личност, он је такође нераскидиво везан за бренд Британије, одражавајући слику нације о себи.“
„Бонд је производ неоелизабетанске ере – дакле краја Империје, али и даље са осећајем раскоши и патриотизма“, наглашава Чепмен. „Али он сада мора да се прилагоди новом добу – новом краљу и новом националном погледу који то подразумева. Надам се да ће се следећи филм бавити тим."
Наравно, као што одјавна шпица увек обећава, Џејмс Бонд ће се вратити. Али још много тога треба да се догоди пре него што буде могао.
Коментари