понедељак, 11.03.2024, 17:45 -> 18:03
Извор: РТС
Додела Оскара – од водитеља Џимија Кимела, преко пеха са хаљином, до „Опенхајмерове“ доминације
Док се слежу утисци после проглашења добитника најпрестижнијих филмских награда, гледаоци РТС-а вечерас имају прилику да погледају остварење овенчано са два Оскара – „Зону интереса“, филм који на најоригиналнији начин говори о свим ужасима нацистичке Немачке у Другом светском рату. О најважнијој холивудској вечери и наградама које прижељкују сви у филмској индустрији, а добију ретки, говорила је Сандра Перовић.
Уочи свечане доделе Оскара, на РТС-у је ексклузивно приказан филм Анатомија пада, редитељке Жистин Трије, добитник награде Америчке филмске академије за оригинални сценарио. Гледаоци РТС-а вечерас од 22 часа на Првом програму моћи ће да погледају филм овенчан најпрестижнијим наградама.
„Спремамо двоструког, свежег Оскаровца, историјску драму Зона интереса, британског редитеља Џонатана Глејзера који је освојио најбољег Оскара за међународни филм и Оскара за звук“, најавила је филмска критичарка и главна и одговорна уредница Забавног програма, Сандра Перовић додајући да су управо ова два остварења обојила 96. доделу награда Америчке филмске академије.
Опенхајмер је свакако, са седам освојених позлаћених статуета, од 13 номинација, укључујући оне главне, звезда вечери.
„Утисци вечери, осим Анатомије пада и Зоне интереса, је Опенхајмер, али и глумица Ема Стоун која је за веома кратко време освојила другу награду Америчке филмске академије за улогу Беле у дистопијској бајколикој причи Јоргоса Лантимоса, Јадна створења. Прву је добила за филм Ла-ла ленд. Није се исписала нова страница у историји Оскара, то јест да први пут златну статуету за главну женску улогу освоји глумица која је индијанског порекла, односно која је староседелац у Америци Лили Гледстоун, али свакако мислим да је Ема Стоун, која је на својим плећима изнела филм, заслужено добила златну статуету“, истакла је Перовићева.
Изненађења, како каже, није било ни за њу ни за филмског критичара Ђорђа Бајић, ни за глумицу Лену Богдановић који су из студија РТС-а пратили и коментарисали доделу Оскара.
„Морам да признам да сам очекивала више сценаристичке инвентивности од стране Џимија Кимела и тима који је радио сценарио за доделу Оскара. Мало је било недуховито, било је неких баналних реплика када је реч о оскаровском хумору и можда је најузбудљивији тренутак 96. доделе био када је Рајан Гослинг у пинк оделу извео нумеру I‘m Just Ken“, оценила је гошћа емисије Један добар дан.
Као други акценат оскаровске вечери који је био интересантан, Сандра Перовић истиче инцидент са креацијом престижне француске модне куће „Луј Витон“.
„Били смо затечени када је Ема Стоун изашла да прими свог другог Оскара. Имала је прелепу резедо тоалету и како се кретала ка подијуму да прими награду, једноставно рајсфершлус је пукао. Ема је покушавала сама да то регулише, мислим да јој је прискочила и нека од глумица да јој помогне. Ето, то су најзанимљиви делови 96. церемоније, барем мени“, рекла је Перовићева.
Филм Опенхајмер био је номинован у 13 категорија, али је добио седам награда. „Очекивано је добио све – за најбољи филм, најбољу режију Кристофер Нолан, главну мушку улогу Килијан Марфи. Реч је о у глумцу кога је заправо међу првима открио наш редитељ Горан Паскаљевић. Марфи је играо у његовом филму који је снимао у Ирској, Како је Хари постао дрво. И дивно је то сазнање да је наш редитељ некако био визионар када се одлучио да му баш Килијан Марфи игра у поменутом остварењу. Жао ми је што награду није могао да добије и Пол Ђамати са изванредним перформансом у филму Бартонова академија, али свакако Марфи је заиста овде имао доста комплексан глумачки изазов у Нолановом филму који траје три сата, где је буквално присутан у сваком кадру“, истакла је Сандра Перовић.
Филм који је имао десет номинација, Скорсезеов филм Убиства под цветним месецом, није добио чак ниједног Оскара. О протагонисткињи, Лили Гледстоун се причало као потенцијалној лауреаткињи, чак фавориткињи за награду за главну женску улогу, али је Ема Стоун ипак добила више гласова чланова Академије.
Оскари су одавно престали да буду америчка национална филмска награда. То је сада, у правом смислу те речи, глобални догађај без конкуренције.
„Овог пута 23 категорије, али се уводи још једна, нова 24. за најбољи кастингда, али од следеће године, што је добра иницијатива и што је добра идеја и на тај начин могу да се исправе можда неке евентуалне неправде“, оценила је Перовићева.
Коментари