Извор: РТС

Радови и блокаде склонили трамваје са београдских шина – да ли су аутобуси добра алтернатива

У Београду, због склањања трамвајског моста, радова у граду, блокада, тренутно саобраћа само једна трамвајска линија под бројем 13, од Бановог брда до Блока 45. Остале линије су или укинуте или уместо њих саобраћају аутобуси.

Нема чувене деветке и десетке у улици Војводе Степе према Бањици, као и других трамваја по граду. Без њих се не може, тврдe грађани који су навикли да брже путују него аутобусима.

Одређеним путницима трамвају уливају поверење у сигурније путовање, док су другима бучни и теже подносе путовање јер нема климу.

Према стратегији јавног превоза у граду, трамваји су после градског воза замишљени као најбржи и најефикаснији. Према бројању путника из 2001. седмица и деветка су превозиле 80 и 60 хиљада путника дневно, сада ни приближно.

Професор Саобраћајног факултета Предраг Живановић рекао је да додатну непоузданост производи што путници некада уђу у трамвај, али  не знају куда ће отићи.

"Путници не знају да ли је то 7 или 7А или 7 са неким другим суфиксом. Тако да је та непоузданост и стохастичност у пружању услуге одбило кориснике од тога који сада можда више користе на пример више линију 95", истакао је Живановић.

Еволуција трамвајског саобраћаја

Пре више од 130 година, италијанска фирма из Милана добила је монопол да изгради 21 километар трамвајске пруге и осветли главни град Србије.

У октобру далеке 1892. трамвај на првој линији Калемегдан-Славија вукли су коњи Јулка и Соко. После готово 130 година напретка на свим пољима, остали смо само са једном линијом и то тринаестицом, од Бановог брда до Блока 45.

Неким путицима је незамењива, јер има трасу која не омета други саобраћај, док је другима мана што нема климу, док у оним "шпанским" има климе, али нема ваздуха.

Још 1912. године престоница је имала осам трамвајских линија. Између два велика рата поправљене су штете на пругама, а и тада је било 80 возила, углавном из Немачке, 1985. године добијено је још 45 километара трамвајске пруге. Трамваји су прешли и реку, почели да возе и на Новом Београду.

Пре 13 година Мост на Ади је постао алтернатива за Нови Београд, а сада једина трамвајска веза.

Купљени су и чувени "шпанци" и због њих преправљане скретнице. Размишљало се 90-их и о укидању трамваја што је изазвало панику у ГСП-у.

У току су припреме за изградњу метроа, а прави се трамвајска пруга и за Обреновац. Уговорено је и стотину нових трамваја из Турске.

Читај ми!