Извор: РТС

Разговор уместо сукоба – добра комуникација између родитеља и наставника кључ за праву подршку деци

На крају прошле школске године нападнуте су две наставнице у основним школама у Београду. Претукли су их родитељи ђака. Кад год се у последње време говори о положају просветних радника, помиње се и њихова безбедност. У Београду постоје школе у којима већ две деценије постоји пракса да се родитељи и наставници срећу само у посебним учионицама.

У Првој економској, када је дан отворених врата и када родитељи дођу на разговор са одељењским старешином, седе у посебној просторији. То је у овој школи пракса већ две деценије, а за неке друге новина од овог септембра. Циљ је – боља сарадња између родитеља и школе.

"Имам искрен однос са родитељима, говорим из угла одељењског старешине. Договоримо се на првом родитељком састанку, саопштим им каква ће наша сарадња бити, како тражим и од деце да буду искрена. Врло лепу сарадњу и комуникацију имам и са родитељима, имам просторију која задовољава све услове, имамо мир, можемо да попричамо колико год је потребно, један школски час одређеног дана", каже Оливера Анђелковић из Прве економске школе.

И у Основној школи "Иван Горан Ковачић" састанци се одржавају у чак три просторије, а родитељи морају да се најаве одељењском старешини.

Изостанци, оцене, лоше понашање

Долазе због ђачких изостанака, оцена, неких здравствених проблема или лошег понашања ученика.

Дешава се да на тим састанцима дође до несугласица између одељењског старешине и родитеља. Међутим, и једни и други треба пре свега да имају у виду да је најважније да се детету пружи подршка, а то је заједнички задатак.

"Очекујем прво да коректно саслушају наставника као неко ко њихово дете прати не само са становишта развојних способности, већ и конкретног предмета. Деца су једно код куће, а друго у школи. Неке сугестије које наставник може да пружи родитељима омогућава им да децу виде и з неког другог угла", наглашава Ивана Илић Драгићевић, наставница у ОШ "Иван Горан Ковачић"

Неопходно поштовање школе као институције

Ксенија Живковић из Савета родитеља указује да је школа и васпитна установа, где деца проводе велики део времена.

"Ти наставици гледају децу како се понашају, како расту, у какве људе одрастају, без тога се не може, да се поштује школа као институција", истиче Живковићева.

Директор ОШ "Иван Горан Ковачић" Јоца Стојков објашњава како поступа у случајевима када постоји неразумевање између родитеља и наставника.

"У тим случајевима, ја као директор инсистирам да разговорима присуствује психолошко-педагошка служба или, ако је потребно, у разговоре се укључујем и ја", наводи Стојков.

У јуну су нападнуте две наставнице у основним школама у Београду. Претукли су их родитељи ђака. Месец дана раније, ученик је напао наставника у Бачкој Паланци и сломио му нос.

Мора да се разговара. Одавно стручњаци инсистирају на томе да је сарадња родитеља и наставника од непроцењиве важности.

Читај ми!